lauantai 8. heinäkuuta 2017

Lomalla löytää kaikkea ihanaa

8.7.2017
Lähdimme puolentoista viikon mittaiselle lomamatkalla neljän sukupolven voimin. Lapset, vanhempani ja isovanhempani sekä koirat asuntoautolla ja me, mieheni kanssa moottoripyörällä. Ensimmäinen etappi oli Keskisen kyläkauppa Tuurissa. Kylläpä se liike olikin kasvanut edellisen käyntimme jälkeen. Hyvä, että osattiin enää ulos koko kaupasta.

Tuurista jatkoimme Ouluun kylpylähotelli Edeniin. Oli todella upea ilma Oulussa kun menimme sinne. Päästiin uimaan ja saunaan ja nauttimaan hotellin aamupalasta. Hiukan hemmottelua, lomalle:)

Ranualla leirintäalueella oli lapsille paljon tekemistä. ja ihania luontopolkuja koirien kanssa lenkkeillä. Käytiin katsomassa myös jääkarhuvauvaa eläinpuistossa.

Ihana suon tuoksu ja lakan kukat. Minä niin nautin kun sain liikkua kauniissa luonnossa ja suon tuoksu rauhoittaa mielen.

Posiolta 20km Ranualle päin on Lapiosalmi ja siellä vietimme mieheni kanssa viikonlopun Kontio rallissa. Yhteensä 655 motoristia oli saapunut nauttimaan kauniista suomen luonnosta. Lauantai aamuna kierrettiin lampi ja nähtiin upeita keloja ja ihanaa lappimaista maisemaa.

Muu perhe kävi Rovaniemellä joulupukkia moikkaamassa ja menivät Tornioon odottelemaan meitä.
Käytiin myös Torniosta Haaparannassa pyörähtämässä. Pohjoisessa oli lämmintä ja pääsääntöisesti kauniin aurinkoista. Kotoonta saatiin sen verran terveisiä, että tuulista ja kuivaa sekä kylmää oli joten ei yhtään harmittanut olla pohjoisessa nauttimassa auringosta ja lämmöstä :)

Lapset kävi uimassa Hailuodossa, siellä oli tosi lämmintä ja vesi oli niin lämmintä ettei muksut meinanneet poistua vedestä ollenkaan. Pitkälle hiekkarannelle mahtuu paljon ihmisiä yhtäaikaa ja matala ranta on mukava lasten kanssa.

Takaisin alaspäin tullessa pysähdyimme Hirvaskankaan ABC:llä ja siellä on Finnmarin osasto josta löytyi paljon sisustustuotteita. Kauniisti somistettu osasto houkutteli ottamaan kuvia. Kauden värit löytyivät osastolta ja ne oli ryhmitelty kivasti kaikkien löydettäväksi.

Hiukan töitäkin mahtui lomareissuun mutta oli todella vapauttavaa olla moottoripyörän kyydissä ja unohtaa niiksi hetkiksi työasiat ja pitää itsensä poissa kaikista yhteydenpitovälineistä.

Nyt jaksaa hyvin taas jatkaa töiden tekoa kun on hiukan haukattu raikasta pohjoisen ilmaa ja "lomailtu".

Oikein ihanaa ja lämmintä kesää kaikille lomailijoille ja työssä ahertajille :)